DR. HÁZIÁLLAT: KÉRDEZZ TE IS!
A család internetes állatorvosa mindenkinek válaszol. Vajon a kérdezéssel csak a lelkiismeretünket nyugtatjuk meg, vagy valóban rábízhatjuk magunkat a távgyógyászatra?

DR. HÁZIÁLLAT: KÉRDEZZ TE IS!
A gazdi az interneten kérdez, az "online" szakember pedig válaszol - így működik a Dr. Háziállat program. Egyre több állatorvos és más, állatokhoz értő szakember vesz részt a három éve működő kezdeményezésben. A kérdések és válaszok 72 kategóriába sorolva jelennek meg az interneten.Az így összeálló  - jelenleg 3500 oldalból álló - adatbázis az eddigi legnagyobb állatorvoslási esetgyűjteményt tartalmazza, ráadásul a kérdések és válaszok száma napi 10-12 bejegyzéssel bővül. A Dr. Háziállat nevű rendszert húsznál több szakember üzemelteti.

Biztos minden lelkiismeretes szakemberben felsejlik a kétely, hogy vajon egy e-mailben felvetett kérdésre adható-e megbízható válasz. Egészen megbízható egészen biztosan nem adható. Hiszen a leírások nem pontosak, a körülmények nem ismertek, visszakérdezésre ritkán nyílik lehetőség. Ezért a válasz során úgy járunk el, mint az amatőr gombász: amiben nem vagyunk biztosak, azt visszadobjuk. A gyakorlatban - az ilyen bizonytalan esetekben - az állatorvos személyes felkeresésére bíztatjuk a kérdezőt.

DR. HÁZIÁLLAT: KÉRDEZZ TE IS!
Ugyanakkor, ha úgy tesszük fel a kérdést, hogy az állatorvosok etikai kódexének megfelel-e a távgyógyászatban való részvétel, akkor - a mérlegelés során - figyelembe kell vennünk a hazai hobbiállat-tartási viszonyokat is. A kutya-, macska- vagy más társállat-tulajdonosok kevesebb mint fele jár állatorvoshoz. Az állatgyógyászat igénybevétele nálunk nemcsak erkölcsi, hanem tájékozottsági kérdés is: nem sokan vannak tisztában azzal, hogy az állatok életminősége az orvosi beavatkozásokkal az emberekéhez hasonló mértékben javítható.

Ezért a Dr. Háziállat rendszer minden lehetőséget megragad a hobbiállat-tartók ismereteinek bővítésére. Minthogy az ember a saját egészségét sem bízza akárkire, hanem szakértő orvost keres, előbb-utóbb az állattartókban is kialakul a professzionális szolgáltatás igénye.

DR. HÁZIÁLLAT: KÉRDEZZ TE IS!
E folyamat iránya megmásíthatatlan, gyorsasága azonban - az ismeretterjesztés révén - fokozható. Ezen a ponton lép a képbe Dr. Háziállat: az interneten segítséget kereső és kérő gazdikat a legbiztonságosabb megoldásra ösztönzi. Ez pedig a legtöbb esetben még mindig az állatorvos személyes felkeresése. Az internet tehát csak az utat képezi az információ felhasználója és forrása között.

Ha problémád van, kérdezz Te is, ne hagyd, hogy állatod szenvedjen!

értékelés