Ha jelenleg Gmail-hirdetéseket használsz, készülj fel arra, hogy hamarosan módosítanod kell Google Ads-fiókodat, mivel a Gmail-kampányok 2021. július 1-jén nyugdíjba vonulnak.

E dátum után a régi Gmail-kampányok csak olvashatóak lesznek, újat pedig már nem lehet létrehozni, és módosítani sem lehet már ezután a régieket. Helyette a Discovery-kampányt lehet használni, amely lehetővé teszi a hirdetések megjelenítését különböző platformokon: Gmailen, YouTube-on és a Google Discover-ön.

Miben más a Discovery-kampány, mint a Gmail-hirdetés?

A Gmail-hirdetések olyan interaktív hirdetések, amelyek a beérkező levelek promóciós és közösségi oldalain jelennek meg. Ezek a hirdetések kattintással bonthatók ki, mint a normál e-mailek. A Gmail-hirdetés szövegeket, képeket, videókat vagy beágyazott űrlapokat tartalmazhat. Fizetni akkor kell ezekért a hirdetésekét, amikor az olvasó kinyitja az e-mailt.

Ha szeretnéd 2021. július 1-je után is folytatni a Gmail-kampányok futtatását, jó, ha elkezdesz megismerkedni a Discovery-kampányokkal, amelyeknek legfőbb előnye, hogy egy kampánnyal több mint 3 milliárd felhasználót érhetsz el a Google platformokon. Mivel ez a kampánytípus összetettebb, ezért a kisebb hibázás érdekében automatizáltabb funkciókat használ, és korlátozza a hirdetők számára a beállítási lehetőségeket.

Például nem használhatsz manuális licitálást a Discovery-kampányokban, de van néhány további beállítás, amelyek nem módosíthatók ennél a kampánytípusnál:

  • Megjelenítés módja
  • Kontextus szerinti célzás
  • Eszköz szerinti célzás
  • Hirdetésrotáció
  • Elhelyezés szerinti célzás
  • Gyakoriságkorlátozás

A Discovery-kampányok kezelése

A három fő dolog, amire figyelni kell: költségkeret, ajánlattétel és célzás. Ezek helyes beállításában és a mutatók értelmezésében kérd a Drive Online Marketing tapasztalt szakembereinek segítségét!

A Google ajánlása szerint a költségkeretet célszerű a korábbi Gmail keret kétszeresére növelni, ami nagy érvágásnak tűnik, de a Google szerint ezekkel a kampányokkal sokkal több felhasználót érhetsz el.

A Discovery-kampányok lehetővé teszik a konverziós cél beállítását a Cél-CPA mutató használatával. Ezt az ajánlattételi részben állíthatod be, a Google ajánlása szerint a legutóbbi 30 nap átlagának 120%-át érdemes elsőre kipróbálni. Ha nem tudsz ilyen számot megadni, használd a “Konverziók maximalizálása” opciót.

A Gmail-hirdetésekben elérhető célcsoportok nagyrészt megegyeznek a Discovery kampányokéval. A Discovery-hirdetések támogatják az egyéni közönség, a remarketing, az ügyfélegyezés, a hasonló közönségek, valamint a részletes demográfiai adatok, az életesemények és az érdeklődési körök szerinti összes célzást. Ha kulcsszó szerinti célzást szeretnél használni, hozz létre egy egyéni célcsoportot a legjobb konverziót elért kulcsszavak alapján.

értékelés