Értékelve: 1x
(5.0 pont)

Webáruház tulajdonosaként nem árt az óvatosság és a kellő körültekintés: hiszen az online kereskedelemben emelkednek a fogyasztóvédelmi bírságok. Nőtt a webáruházak fogyasztóvédelem általi ellenőrzéseinek a száma is.
Az Igazságügyi Minisztérium legújabb törvényjavaslata szerint a kiszabható bírságokat tekintve szigorítások várhatók az online kereskedelemben. Erre a Webáruház készítés árak is felhívja az ügyfelei figyelmét a webshop készítés alkalmával. Azok a cégek ugyanis, amelyek szabálytalan kereskedelmi gyakorlatot folytattak, eddig 15 és 200 ezer forint közötti bírságra számíthattak. Az új szabályozás alapján viszont az alsó határ megemelkedik 1 millió forintra, a felső pedig 3 milliárd forintra. Látható, hogy a változás után lényegesen nagyobb bírságok várnak azokra a webshopokra, amelyek nem felelnek meg minden tekintetben a törvényeknek és a fogyasztóvédelmi ellenőrzésnek. A fogyasztóvédelmi hatóság a pénzbüntetés mellett súlyos szabálytalanság esetén arra is jogosult, hogy ideiglenesen bezárja az üzleteket, valamint, hogy ideiglenesen hozzáférhetetlenné tegye az elektronikus adatokat az érintett cégek esetében. A környezetbarát webáruházas kereskedelemben a vásárlók megfelelő tájékoztatásával kapcsolatos problémák szoktak a leggyakoribbak lenni. További gondokat okozhatnak: A vásárlással, fizetéssel kapcsolatos hiányosságok – például a vásárlás előtt tudatni kell a termékek árát. Ennek általában eleget is tesznek az üzemeltetők, de azt már kevesebben tudják, hogy minden olyan más költséget is tudatni kell a vásárlókkal, ami az adott vásárláshoz kapcsolódik. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy még a rendelés leadása előtt meg kell tudnia a vásárlónak a szállítás pontos költségét, a postaköltséget, a kezelési költséget, az utánvét díját, a visszaküldés árát stb. A határidők be nem tartása – a megrendelés leadása után a kereskedőnek minél előbb, de maximum 48 órán belül a vásárló felé kötelezően elektronikus formában vissza kell igazolni a rendelést. Ha ez nem történik meg, akkor a vásárlót semmi sem kötelezi arra, hogy átvegye a megrendelését még akkor sem, ha azt valóban leadta. A szállítási idővel is akadhatnak problémák – gyakori, hogy a vállalt rövidebb szállítási időt nem tudják teljesíteni, ami sok bosszúságot okoz a vásárlónak. Jó, ha tudod, hogy online vásárlásnál a vásárlóknak a termék megérkezésétől számítva 14 napig lehetőségük van arra, hogy ha szeretnének, elálljanak a vásárlástól (néhány kivételtől eltekintve). Ez az elállás indoklás nélküli, amennyiben megrendelnek egy terméket, és az nem tetszik, azt 14 napon belül visszaküldhetik. Ilyen esetekben miután megérkeztek a visszaküldött termékek, a webshopnak kötelező visszaadni a vételárat. Ha webshopod van, érdemes mindenre alaposan odafigyelni – legalábbis, ha szeretnéd elkerülni a bírságot!Egy törvényjavaslat miatt nőnek a kiszabható fogyasztóvédelmi bírságok
A leggyakoribb fogyasztóvédelmi problémák
Mi a helyzet az elállási joggal?