Értékelve: 1x
(5.0 pont)
CÍMKÉK

Addig könnyen eljut egy vállalkozás, hogy a sikeres működéshez feltétlenül szükséges jelen lennie az online térben, de innen továbblépni sokaknak nem sikerül.

Az egyik komoly korlátot a pénzügyek jelentik, nehéz eldönteni, hogy a szűkös forrásokat miként kéne megosztani a lehetőségek között. Tapasztalat és szakértelem nélkül könnyű elveszni a bőség zavarában, egy hatékony online portfólió összeállítása sokaknak megugorhatatlan feladatnak tűnik.

Az alapok tisztázásával próbálunk kicsit segíteni, hogy ha a szándék megvan, mindenkinek legyen esélye megtalálni a maga számítását az online hirdetések világában.

Tipikus hibák

Az a tapasztalat, hogy akik a SocialWings online marketing ügynökség ajánlatát kérik, sok esetben túl vannak már az első negatív tapasztalatokon, hiszen az online jelenlét sok pénzből is működtethető rosszul.

Az egyik típushiba az, amikor minden platformon átgondolatlanul költenek, célmeghatározás nélkül, éppen ezért az eredményeket sem tudják mérni, hiszen nincsen mihez viszonyítani. Aztán amikor nem nő a profit, azt mondják, az egész online marketing egy fabatkát sem ér.

A másik eset ennek pont az ellentéte, amikor a laikus online marketinges csak az ismert platformokon próbálkozik, ott is óvatosan, miközben lehet, hogy a cége profiljának egészen más felületen lenne a helye, adott esetben egy kicsit bátrabb stratégiával.

Na, de akkor hogyan kezdjünk neki?

Mit kell hát tudni ahhoz, hogy meghatározzuk, adott vállalkozás hol, hogyan, mikor és mennyiből hirdessen?

Először is tudni kell, mit szeretnének a cég döntéshozói elérni az online jelenléttel - ismertséget növelni, konkrétan eladásokat produkálni? Nem mindegy, hiszen ezekhez a célokhoz különböző stratégiák illeszkednek. Fontos meghatározni a hirdetésre szánt költségvetést is, ettől függően is változhat a hatékony stratégia.

Fontos kérdés, hogy milyen a B2B és a B2C aránya, és esetleg cél-e ennek a megváltoztatása. Lényeges pont, hogy rendelkezik-e fizikai üzlethelyiséggel a vállalkozás vagy csak online kíván-e értékesíteni.

Milyen online fogyasztási szokásai vannak a cég meglévő célcsoportjának? Ez is fontos tétel annak meghatározásához, hogy hová érdemes pozicionálni az online jelenlétet.

Jó alapok nélkül nem megy

Mint mindenben, az online jelenlét felépítésében is szükség van megfelelő alapokra. Ezért az online megjelenés fejlesztésénél figyelembe kell venni az addigi tevékenységet a virtuálistérben.

Ahhoz, hogy megfelelő hirdetési stratégiát lehessen kidolgozni, rendbe kell tenni az alap online infrastruktúrát. Meg kell vizsgálni, hogy a weboldal mennyire korszerű és felhasználóbarát, a kívánt képet sugározza-e a cégről. Ugyanez igaz a meglévő közösségi oldal jelenlétre is. Látni kell, hogy van-e a cégnek Facebook, Instagram profilja, és ezek megfelelően működnek-e.

Amíg ezek az alapvető eszközök nincsenek rendben, továbblépni sem érdemes, hiszen lyukas hordóba merjük a vizet. Ha viszont ezek erősek, lehet bátran továbblépni a sikeres onlinejelenlét érdekében.