-
Shop eladó
-
közjegyzőhelyettes
-
recepciós asszisztens magán egészségügyi intézményben
-
Traktoros (tolólapos)
-
Segédmunkás, kőműves
-
Szervezetfejlesztő talent
-
Dolgozz szállodai programszervezőként napsütötte nyaralóhelyeken
-
Targonca kezelő bizonyítvánnyal
2024. 07. 23
-
Gyártás előkészítő mérnök
2024. 07. 27
-
Csoportvezető | Győr
2024. 07. 25
-
Targoncás
2024. 07. 27
-
Számviteli ügyintéző-kontroller
2024. 07. 27
-
Raktáros / targoncás
2024. 07. 27
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
![Mégsem vagyunk eléggé kutyabarátok? Érdemes-e állatbarátnak lenni a turisztikai piacon?](https://www.haziallat.hu/allat-es-ember/6533/kiskep/kutyabarat-szallas-etterem-felmeres.jpg)
Manapság igen divatos a kutyabarát minőség megteremtése a vendéglátóegységek körében, egyre több étterem, szálloda teremti meg annak lehetőségét, hogy a vendégek magukkal hozzák kedvenceiket egy-egy vacsorára vagy nyaralásra. De vajon valós piaci igényeken nyugszik ez a trend, vagy egyszerűen
divat lett kutyabarátnak lenni?
Máté Balázs, a Marketing Professzorok online ügynökség vezető tanácsadóját is megdöbbentették az általuk végzett kutatás eredményei: „Úgy gondolom, hogy az emberek véleményét ebben a kérdésben csakis egy névtelen kutatásban ismerhetjük meg, mivel senki nem mer erről őszintén beszélni. Politikailag nem korrekt ugyanis bármi rosszat mondani a kutyatartással kapcsolatban. De mindenképpen érdemes elgondolkodni azokon a válaszokon, amit 1004 magyar felnőtt adott a kérdéseinkre”.
A kutatásban egyébként felülreprezentáltak voltak a kutyások az átlag magyar valósághoz képest, hiszen a válaszadók 77%-a tart kutyát. Ennek ellenére a kutyabarát helyek megítélése korántsem volt pozitív minden esetben.
A kutyatartók fele egyébként soha nem vinné magával étterembe a kutyáját, és csupán 5,2%-a nyilatkozott úgy, hogy mindig a kutyájával megy mindenhova, így nem tudja nélkülözni egy-egy étterem meglátogatása során sem. Ez a teljes lakosságra vetítve kevesebb, mint 2,5%. Mindemellett a felmérésben megnézték, hogy hány ember nem veszi zokon, ha az általa választott étteremben a szomszéd asztalnál kutyust is vendégül látnak.
![kutyabarat_etterem1 kutyabarat_etterem1](https://www.haziallat.hu/upload/4/article/6533/kutyabarat_etterem1.jpg)
A teljes lakosság 24,5%-a soha nem választana kutyabarát éttermet és még a kutyások egy része sem ragaszkodik kedvencéhez egy étteremben. Csak a vendégek csak 43% tartja teljesen elfogadhatónak a kutyabarát helyek létezését. Ezzel kapcsolatban Máté Balázs hozzátette: „Ha marketing szempontból közelítjük meg az eredményeket, akkor rájövünk, hogy egy kutyabarát hely elveszítheti a potenciális vendégek egynegyedét, vannak aki higiéniás szempontok miatt kerüli ezeket az éttermeket, szállodákat, mások esetleg allergiásak a kutyaszőrre, így kényszerűségből döntenek így, ugyanakkor a kutyatartók sem feltétlenül igénylik ezt a szolgáltatást.”
![kutyabarat_etterem kutyabarat_etterem](https://www.haziallat.hu/upload/4/article/6533/kutyabarat_etterem.jpg)
Kutyával egy ágyban?
Hasonló eredmények jöttek ki a szállásadókat illetően is. Arra a kérdésre, miszerint mennyire zavarja Önt az a tudat, hogy kutyabarát helyen szállt meg, és Ön előtt esetleg egy kutya is feküdhetett az ágyban, nagyon sokan elutasítóan válaszoltak: a vendégek majdnem 70%-a nem akar feltétlenül ott aludni, ahol lehet, hogy korábban egy kutya feküdt. Biztató egyébként, hogy a kutyatartók gondolkodása egyre felelősségteljesebb, így talán elkerülhetőek a konfliktusok kutyások és nem kutyások között. A kutyatartók 80%-a gondolja úgy, hogy foglalkoznia kell azzal, hogy ne zavarja a kutyája mások étkezését és körülbelül ugyanennyien gondoskodnak arról is, hogy a kutyájuk ugatása ne zavarja a szomszédokat, például egy szállodában sem. Abban viszont kutyások és nem kutyatartók egyöntetűen (94%) egyetértenek, hogy a szigorúbb törvényi szabályozással, a kutyások és a nem kutyások szétválasztásával megoldhatóak lennének a problémák, és a felelőtlen kutyatartókat is komolyabban kellene a hatóságnak venni.
![kutyabarat_szallas kutyabarat_szallas](https://www.haziallat.hu/upload/4/article/6533/kutyabarat_szallas.jpg)
Máté Balázs végül kifejtette: „A kutatás eredményei alapján a vendéglátóhely tulajdonosok számára egy valós, árnyaltabb kép bontakozik ki. Nem is biztos, hogy nyer az, aki állatbarát hotelt, éttermet, kávézót nyit, mivel egy konfliktusokkal terhelt darázsfészekbe nyúl. A mégis állatbarát vendéglátóhely üzemeltetése mellett döntőknek érdemes megkülönböztetni az étterem állatbarát részét az állat mentestől, az állatbarát szobákat az állat mentestől. Így csökkenthetik mind a konfliktusokat, mind pedig az érzékenyebb vendégek kiesését.”
A kutatás módszertana és a pontos részletek az alábbi linken megtekinthetőek.