Értékelve: 1x
(5.0 pont)

Míg tíz évvel ezelőtt egészen kevés cég vagy személy foglalkozott chiptuninggal, manapság már jóval nagyobb a választék. Ennek megvannak a maga előnyei, ugyanakkor egy átlagember számára már-már zavarbaejtő is tud lenni a lehetőségek tárháza.
Ha egy releváns Facebook-csoportban felvetődik a kérdés, ki mit ajánl, általában hosszasan érkeznek a kommentek újabb és újabb cégek ajánlásával. Adódik a kérdés, hogy mi alapján lehet eldönteni, hogy melyik céget bízzuk meg?
A legfontosabb kérdések
Nem az ár az egyetlen tényező, amit szem előtt kell tartani, ha chiptuningról van szó. Érdemes más paramétereket is megvizsgálni a döntés meghozatala előtt.
Az egyik legfontosabb szempont az, hogy hozzáértő szakemberre bízd az autódat. Kerüld az önjelölt szakikat, bizonyosodj meg róla, hogy a kiszemelted valóban az, akinek állítja magát. Nézz utána a cég történetének és annak, hogy mióta vannak a szakmában.
Lehetőleg olyan céget válassz, amelyik már évek óta űzi ezt a mesterséget és csak chiptuninggal foglalkoznak. Ha ez csak mellékesen szerepel a szolgáltatások listáján, akkor erősen kérdéses, hogy mekkora tapasztalat áll az adott cég mögött. A chiptuning vélemények mellett még fontosabb, hogy teljesítményméréssel igazolható műszeres tapasztalatuk is legyen.
Végezz alapos kutatómunkát!
Ha chiptuningra adod a fejed, nem árt, ha kicsit jobban belemélyedsz abba, hogy kit választasz ki. Jó volna, ha ki tudnád deríteni, a cég, amelyiket megbíznál a feladattal, mióta rendelkezik teljesítménymérő paddal. Van nekik egyáltalán ilyenük? A teljesítménymérés különösen fontos, hiszen a valódi tapasztalathoz nélkülözhetetlen.
Kérdezz rá, hogy mi kerül az autódra? Egy szokásos program, vagy az autód állapotának megfelelő beállítás? Fontos, hogy ez lehetőség szerint fékpados méréssel és hangolással történjen.
Van olyan, hogy kizáró ok?
A helyzet az, hogy bizonyos chiptuninggal foglalkozó cégek úgy döntenek, hogy nem vállalnak el minden átépített autót, főleg nem bármi áron. A kisebb átépítésekkel nem szokott lenni, úgy, mint az intercoolerrel, a katalizátorral és hasonlókkal. Ezek a Stage 2 tuningok kategóriájába sorolhatók.
A Stage 3 tuningok már nagyobb falatnak számítanak. Példaként említhető a nagyobb turbó mellett a hybrid turbó, a nagyobb befecskendezők és a teljes szívóoldali átalakítás is. Egy hatszázezer forintot érő kocsin egy háromszázezer forintos chiptuningot végrehajtani nem feltétlenül az a tartomány, amit mindenki szó nélkül bevállal. Ilyenkor ugyanis könnyen rajta ragadhat az adott cégen a lehúzós jelző, bármennyire is reális az adott ár.
Természetesen van, aki szinte bármit vállal, de legyél gyanakvó! A túlságosan olcsó ár mellé gyakran silány munka társul, s aligha szeretnél te lenni az, akinél probléma lép fel a tubóval a nem megfelelő beállítás miatt.