Értékelve: 1x
(5.0 pont)

Az autógumikat értékesítő cégek jellemzően három kategóriába szokták beosztani a náluk kapható téli gumikat és nyári abroncsokat. Az olcsó gumik márkanevét talán még nem is hallottad, ami nem meglepő, hiszen ezek a gyártók a legritkább esetben költenek őrült összegeket reklámokra.
A középkategóriás és a prémium abroncsok között már felfedezhető némi hasonlóság, persze az áruk alapján szakavatatlan szemek is meg tudják őket különböztetni. Nézzük, miről ismertek a legnagyobb gumiabroncs gyártók!
Ismert középkategóriás gyártók
A Yokohama nevével gyakorta találkozhattál már netes hirdetéseken vagy televíziós reklámokon keresztül. Ha azt gondoltad, ez egy prémium gyártó, nos, akkor tévedtél. E japán gumigyártó megfizethető árú, ugyanakkor jó minőségű abroncsokkal rendelkezik, ráadásul még környezettudatosak is. Ők vezették be annak idején a gördülési ellenállást is.
A Nokian neve is ismerősen csenghet, ha nézelődtél már a téli gumik piacán. A finn gyártó keményen rá szokott feküdni a téligumi-tesztekre, amiket nem máshol, mint egyenesen Lappföldön hajtanak végre.
Gumióriásiok a prémium szegmensből
A Continental az egyik legismertebb prémium abroncsgyártó. Már a 19. század végén megkezdték működésüket Hannover városában. Ismert innovációjuk a tömlő nélküli gumiabroncsok. Maga a cég egyébként nem kizárólag abroncsokat gyárt, hanem fékrendszereket, autóbiztonsági berendezéseket, erőátviteli és alváz alkatrészeket, tachográfokat és más autóipari alkatrészeket is. Idehaza is komoly képviseletük van, többezer munkavállalót foglalkoztatnak az ország különböző pontjain található nagyvárosokban Nyíregyházától Budapesten át Veszprémig.
A Dunlop, bár kisebb hírnévvel rendelkezik, de szintén prémiumkategóriás gyártónak számít. Több sebességi rekordot is a Dunlop gumijain értek el. A gyártó nevéhez fűződik továbbá a DSST defekttűrő rendszer is, csakúgy, mint az abroncsok oldalfalába épített kevlár.
Elit gumigyártók a motorsport világából
Ha régóta követed a Forma-1 világát, akkor bizonyára hallottál már a GoodYearről. Persze nem csak innen lehet ismerős, hiszen a Ford T-Modell is GoodYear abroncsokon indult első útjára, mi több, a NASA is az amerikai gyártó papucsaival küldte fel az 1970-es küldetés során a Lunar Rover Holdjárót.
A Bridgestone és a Michelin az évezred legizgalmasabb F1-es csatáinak meghatározó gyártói voltak, amikor még olyan nevek harcoltak a világbajnoki címért, mint Mikä Heikkinen, Michael Schumacher vagy éppen Fernando Alonso. Valóságos gumiháború dúlt akkoriban a száguldó cirkuszban, ami még jobb abroncsok előállítására ösztönözte a két gyártót. A Bridgestone személyautók mellett motorkerékpárok és repülőgépek számára is gyárt abroncsokat.
Manapság a Pirelli az egyetlen gumibeszállítója a Formula-1-nek, csakúgy, mint a legismertebb motoros sorozatnak, a MotoGP-nek. Az olaszok célja az, hogy a versenyzés világában begyűjtött tapasztalataikat kamatoztassák az utcai kocsikhoz gyártandó abroncsokhoz.