Értékelve: 1x
(5.0 pont)

Sokan nagy bajban lennénk, ha történne valami a mobilunkkal, és napokig nélkülöznünk kellene. Szerencsére manapság már nem törvényszerű, hogy egy szerviznek napokig kell tartania, de ebben nagy szerepe van annak, hogy milyen szervizt választunk.
Ebben a cikkben összeszedjük azokat a fontos pontokat, amiket érdemes szem előtt tartani.
A három legfontosabb kritérium
A szerviznek rendelkeznie kell bizonyos adottságokkal ahhoz, hogy szeretett eszközünket a lehető leghamarabb meg tudják javítani. Ezek közül a három legfontosabb a szakmai tapasztalat, a raktárkészlet és a partnerhálózat. jellemzően ezek kéz a kézben járnak, és ahol az egyik megtalálható, ott feltehetően a másik kettő is.
A szakmai tapasztalat jelentősége
Bizonyára mindenki hallotta már azt a kifejezést, hogy rutinfeladat. Ahhoz, hogy egy adott feladat rutinfeladattá váljon, nem kell más, csak idő és gyakorlás. Állítólag 10.000 órát kell foglalkoznunk valamivel ahhoz, hogy kiválóak legyünk benne, azonban szerencsére már jóval kevesebb is elegendő ahhoz, hogy valami rutinfeladattá váljon.
Egy rutinfeladatot jóval gördülékenyebben tud megcsinálni az adott illető, jelen esetben a szervizben dolgozó szakember. Tehát egy adott készülék bizonyos meghibásodása esetén nem kell azon törnie a fejét, hogy hova nyúljon, mit hol keressen, kitől kérjen segítséget, hanem a sok hasonló tapasztalatnak köszönhetően már minden kérdésre tudja a választ, így akár csukott szemmel is el tudja végezni a javítást.
A szervizhez szükséges idő tekintetében ez azért fontos, mert egy tapasztalt szakember jóval rövidebb idő alatt tudja megjavítani szeretett készülékünket, mint egy rutintalanabb kollégája.
Amennyiben te is a gyors karbantartást részesíted előnyben, akkor érdemes megnézned a már Pesten és Budán is üzemelő GSM Pont szolgáltatásait.
A raktárkészlet fontossága
Az esettek igen nagy részében a javításhoz szükség van új alkatrészekre, hiszen például egy betört vagy megrepedt kijelzőt nem lehet újjávarázsolni, hanem csak cserélni. Sajnos nem csak a kijelző az egyetlen olyan elem a telefonban, amit a legtöbbször csak cserével lehet megjavítani, ezért nagyon fontos, hogy mekkora raktárkészlettel rendelkezik az adott szerviz. Egy nagyobb raktárkészletben ugyanis jóval több mindent lehet tárolni, ebből pedig egyenesen következik, hogy jóval nagyobb valószínűséggel lesz kéznél a raktárban az adott meghibásodáshoz szükséges alkatrészből.
Ennek köszönhetően pedig nem kell megrendelni és várni az alkatrész érkezéséig, ami akár több nap is lehet, ez pedig jelentősen kinyújtja az adott esetben akár pár óra alatt is elvégezhető javítás idejét.
A kiterjedt partnerhálózatból fakadó előnyök
Természetesen még a legnagyobb raktárkészlettel rendelkező szerviz esetében is előfordulhat, hogy éppen nincs a szükséges alkatrészből raktáron. Ilyenkor van jelentősége a partnerhálózatnak és a kapcsolati hálónak, ugyanis egy sok partnerrel rendelkező szerviz hamarabb talál olyat, aki azonnal tud segíteni a hiányzó alkatrész beszerzésében.