Értékelve: 1x
(5.0 pont)

Az elmúlt évtizedek során a hagyományos marketinget fokozatosan leváltották a modern, digitális megoldások. Ennek az átállásnak számos oka van. Fontos szempont például, hogy az internet elterjedésének köszönhetően az embereket ma már az online felületeken lehet a legnagyobb számban elérni, hiszen sokan itt töltik szabadidejük jó részét.
A marketing online eszközeinek teljesítményét továbbá sokkal egyszerűbb nyomon követni, hiszen gyakran valós idejű statisztikákat láthatunk arról, hogy hány új ügyfelet hozott egy kampány, vagy egy elhelyezett hivatkozás – ilyen eszköz többek között a keresőoptimalizálás, vagyis a SEO.
Az egyik legstabilabb érv azonban, hogy az online marketingtaktikák egész egyszerűen költséghatékonyabbak, mint bármilyen korábban alkalmazott megoldás. De mégis miért? Lássuk!
Közösségi média marketing
A közösségi média az egyik leghatékonyabb modern marketingeszköz, hiszen havi szinten felhasználók milliárdjai nyitják meg fiókjaikat a különböző platformokon. Ezekre a platformokra bárki ingyenesen regisztrálhat (akár üzleti célú profilokat is), és szerezhet követőket, illetve ügyfeleket cége számára. Általában csak a hirdetésekért kell fizetni, és ezek ára is sokkal kedvezőbb, mint a hagyományos reklámoké.
Remarketing hirdetések
Minden cégtulajdonos szeretne több forgalmat vonzani webhelyére. Ehhez természetesen hirdetéseket helyezhetnek el az interneten, azonban fontos, hogy ezekre olyan felhasználók kattintsanak rá, akiket érdekelnek is a reklámozott ajánlatok (a nem érdeklődő kattintások csak feleslegesen használják a hirdetési költségkeretet). A remarketing hirdetések segítségével kifejezetten olyan felhasználókat lehet megcélozni, akik korábban már érdeklődést mutattak márkád iránt (például jártak webhelyeden, vagy megnézték egy YouTube videódat), így jobb eséllyel konvertálnak majd ügyfelekké, miután a hirdetésekre kattintanak.
Remek megtérülések
Minden marketinges szeretné, ha befektetései kedvezően térülnének meg. A megtérülések kiszámításával felmérheted, hogy céged mennyire nyereséges, illetve, hogy stratégád mely részei igényelnek több odafigyelést. Ezen információk birtokában sokkal megfontoltabb döntéseket hozhatsz, ami kevesebb veszteséggel és több nyereséggel jár majd.
Email marketing
Az email marketing az online marketing egyik leghatékonyabb eleme, ha a megtérülésekről beszélünk. Egy email kampány elkészítése lényegében csak időbe kerül, és néhány értékes email segítségével idővel meggyőzheted az érdeklődőket, hogy végül a te márkádat válasszák majd vásárláskor.
Keresőoptimalizálás és tartalommarketing
Az online marketingnek köszönhetően a szűkebb keretekkel rendelkező cégek is sikeresen hirdethetik magukat. Hasznos tartalmak elkészítésével, illetve keresőoptimalizálásával (SEO) felhívhatod magadra célközönséged figyelmét, amikor a keresőmotorokat (például a Google-t) használják online keresgélésük közben. A hasznos tartalmak elkészítése persze időigényes feladat, és a SEO eredményeihez is türelemre van szükség, de mindez lényegében minimális pénzösszegek befektetésével biztosítja majd, hogy érdeklődő forgalom érkezzen webhelyedre.
Az online marketing erősíti a márkatudatosságot
Ahogyan az emberek egyre több felületen találkoznak márkáddal (bannerek, közösségi média, keresőtalálatok, stb.), úgy egyre erősödik majd az azt körülölelő márkatudatosság. Ez a tudatosság a hosszútávú, költséghatékony sikerek alapja, hiszen egy idő után márkád saját életre kel majd az interneten, és azon kívül is, és egy idő után szájhagyomány útján is terjedni kezd, ami lényegében ingyen reklámot jelent.