Tranzakciós árképzés: mit jelent, és milyen vállalkozásoknak előnyös?

Néha úgy tűnhet, mintha minden B2B szolgáltatónál más árazási modell lenne, de az árképzésnek vannak főbb kategóriái, és a vállalkozások által felépített sémák és modellek többsége általában e kategóriák valamelyikébe esik.

Az árképzési modellek ezen fő típusai közé tartozik a tranzakciós árképzés, amely lényegében annyit jelent, hogy a vállalkozás a meghatározott időn belül végrehajtott tranzakciók száma alapján számítja ki az ügyfelének a fizetendő díjat egy tranzakció árazómotor segítségével, mint amilyen például az IT infrastruktúra és egyedi szoftverfejlesztéssel foglalkozó EuroMacc által kifejlesztett, 25 millió tranzakció (CDR, EDR) árazását lehetővé tevő NEGERE™. Más szóval a tranzakciós árképzés az elvégzett munka mennyiségén (és típusán) alapul. De hogyan is néz ez ki valójában?

A tranzakciós árazás lényege

Tegyük fel, hogy egy elosztó központot vezetsz, ahol egy nap folyamán többféle tranzakció is történik. Attól a pillanattól kezdve ugyanis, hogy egy termék beérkezik, egészen addig, amíg fel nem kerül arra a teherautóra, amellyel elszállítják a megrendelőhöz, több kézen is keresztül megy a központban - megérkezik a rendelés, a termék a felvételekor válogatásra kerül, és onnan csomagolásra, valamint pakolásra.

A nap végén pedig minden egyes tranzakció naplózásra kerül az adott szoftverben, és az ezek alapján kiszámlázott összeg jelenik meg majd a havi végszámlán.

Miért előnyös a tranzakciós árazás?

A tranzakciós árképzés leginkább azért előnyös a vásárlók számára, mert jelentősen csökkenti az előzetes pénzügyi kötelezettség vállalást. Ahelyett, hogy a szerződésben megszabott teljes összeget - vagy annak nagy részét - kellene kifizetniük, az ügyfél csak a munka befejezése utánfizet.

Ez a struktúra pedig segít csökkenteni a készpénz forgalomra nehezedő nyomást, és nagyobb rugalmasságot tesz lehetővé, amely főként a változó termelési volumennel rendelkező vállalkozások számára előnyös.

Ha alacsony a kereslet, kevesebb munkára van szükség, és alacsonyabbak a költségek. A kereslet növekedésével több tranzakció jön létre, de a magasabb költségeket a bevétel növekedése képes kompenzálni.

Ideális az árazómotor használata a vállalkozásod számára?

Mint sok más hasonló jellegű kérdés esetében, a válasz itt is nagyban függ a vállalkozásod természetétől, az iparágtól, amelyben tevékenykedsz, valamint a kitűzött céljaidtól. De a fentebb is említett EuroMacc az általuk kifejlesztett NEGERE™ használatát leginkább a távközlési és közműszolgáltató nagyvállalatok számára, illetve bármely olyan iparágban ajánlja, ahol a valós vagy közel valós idejű tömeges árazás, a bevétel gyors kiszámlázása, vagy egy új termék, szolgáltatás gyors piaci bevezetése nagy jelentőséggel bír.

Ha bármi kérdésed lenne ezzel a szoftverrel kapcsolatban, akkor az EuroMacc szakértő munkatársai állnak a rendelkezésedre, hogy tájékoztassanak, és jobban feltárják előtted a NEGERE™-ben rejlő potenciált.

értékelés