-
Bolti Eladó Pénztáros Állás
-
Fogtechnikus
-
takarító
-
Irodavezető (munkaerő-kölcsönzés) - Szombathely
-
Autófényező
-
óvodapedagógus
-
Sofőr / Karbantartó
-
Csőszerelő
2025. 02. 08
-
Recepciós | Tihany
2025. 02. 13
-
Termékmérnök Inverter sor (Nógrád megye)
2025. 02. 14
-
Recepciós
2025. 02. 15
-
Összeszerelő (akár nyugdíjas munkaválllóknak is)
2025. 02. 15
-
Sales gyakornok
2025. 02. 15
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »

Ha a gazda ritkán va otthon, macskája pedig sokat van szabadon, s a szomszéd ház nyitott ajtaján besétálhat, akkor egy idő múlva a tulajdonos csodálkozva tapasztalja, hogy kedvencének két otthonna van ...

Ha azonban a macska kíváncsiságát „tudományosabb megfogalmazásban” akarjuk megközelíteni, akkor ezt inkább „fürkészésnek” kell neveznünk. Ez a macskaviselkedés számos emlős – köztük a kutya – tapasztalatszerzésének, tanulásának, értelmi fejlődésének is az alapja. Arról van szó, hogy ezek az állatok – különösen kölyök - , illetve serdülőkorukban – minden ismerős és ismeretlen, főleg pedig mozgó! Tárgyat megvizsgálnak, „felderítenek”.

A fürkészéshez vezető viselkedést mindenekelőtt az új iránti vonzódás (nyugodtan mondhatjuk, hogy kíváncsiság) vezérli. Minden, ami új, önmagában is elegendő ennek a viselkedési formának a kiváltásához. A macskára, de valamennyi emlősre jellemző, hogy fiatalkorában meglehetősen sok időt „veszteget” látszólag cél nélküli ismerkedéssel: vizsgálgatja a tárgyakat és a körbnyezetét. Régebben ezt a fajta kíváncsiságot játéknak tartották, ám sokkal több és fontosabb annál.
A környezettel való „céltalan” ismerkedés és a tárgyak kifürkészése, a velük való „kísérletezés” során szerzett tapasztalat biológiailag előnyös az állatnak. Az etológusok vizsgálódásai kiderítették, hogy az állatok ezekből a spontán ismerkedésekből is tanulnak, ámbátor a tanulásnak ez a fajtája természetesen messze elmarad az irányított nevelés, kiképzés által szerzett tapasztalatok mögött.
értékelés