-
Eladó
-
Betonmixeres Sofőr
-
Eladó, üzletvezető
-
Nehézgépkezelő kollegákat keresünk
-
KERESKEDELMI MUNKATÁRS
-
Értékesítő-vevőszolgálatos
-
Adminisztrátor, irodavezető
-
Konyhai kisegítő, csomagoló munka nyugdíjasoknak (WHC07614)
2022. 05. 14
-
Hegesztő (WHC01783)
2022. 05. 13
-
Kitting műszakvezető
2022. 05. 13
-
Repülőtéri poggyászkocsi rendező munkatárs - Liszt Ferenc Repülőtér (BP_II_020405)
2022. 05. 16
-
Szerszámelőkészítő-Nagykanizsa (AIDe_2021_10_01_01)
2022. 05. 16
-
Targoncakezelő munkatárs - Nagykanizsa (NK_II_012403)
2022. 05. 16
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
Minden madár ugyanabban a kis szögben mozgatja szárnyát, és bár apró dolognak tűnik, tulajdonképpen ez a repülés kulcsa. A szakemberek azt a következtetést vonták le, hogy az első madarak azért tanulhattak meg repülni, mert a szárnyukat a megfelelő hegyesszögben csapkodták. És ez ma sincs másként...
A repülés titkát mintegy százötven éve próbálják megfejteni, és még napjainkban is a kutatók két táborra oszlanak a repülést tekintve.
Két elmélet a repülésre
1. Az egyik tábor szerint a madarak úgy tanultak meg repülni, hogy magasabb helyekről, főként fákról elrugaszkodtak, majd vitorlázva földet értek.
![]() |
2. A másik tábor szerint az első madarak a földről rugaszkodtak felfelé a levegőben, futva és szárnyukat csapkodva, mert valószínűleg így próbáltak elmenekülni a ragadozók elől.
![]() |
Egy felfedezés azonban mindkét elméletbe beleillik. Dial professzor és munkatársai gyorsított videofelvételeken vizsgálták a madarak szárnymozgását, amint egy meredek emelkedőn futottak fel: ekkor vették észre, hogy a szárnytartás szögét egyáltalán nem változtatják. A kutatók úgy vélik, hogy a fiókák kezdetleges szárnya hasonló pár dinoszaurusz részben kialakult előszárnyához. Dial professzor szerint a dinóknak azért volt szükségük efféle szárnyra, hogy az útjukba kerülő sziklákat és egyéb akadályokat könnyebben átléphessék.