A madár tünete lehet idegrendszeri(például bakteriális fertőzésből visszamaradó tünet), vagy fizikai sérülésből adódó is. A kereskedésbe kellene visszavinni, mivel "hibás teljesítés" történt, vagyis tudva, vagy tudatlanul egy beteg madarat adtak el. Amennyiben a kereskedő önként nem vásárolja vissza, úgy meglehetősen bonyodalmas procedúrára számíthat, mivel állatorvosi igazolásra lesz szükség, hogy a madár problémája már a megvásárlás előtt keletkezett. Ezzel már jobb belátásra térítheti a volt tulajdonost, mivel az igazolás birtokában egy esetleges jogi kérdésben is pozitív bírálatra számíthat.
Más kérdés, hogy meddig kíván az ügyben "elmenni". Az általános tapasztalat, hogy az emberek nem vállalják a pereskedést egy ilyen jellegű probléma esetén, még sokkal nagyobb értékű állatok vásárlásakor sem. Sajnos sok a tisztességtelen kereskedő és tenyésztő, aki csekély haszon fejében is gátlástalanul szabadul a beteg állatoktól. Ezeknek az embereknek a száma a gazdasági válság óta sajnos rohamosan növekszik, a károsultak számával egyetemben, akik sokszor pereskedés helyett ugyanilyen módon igyekeznek megszabadulni a beteg madaraktól.
Fentiek alapján csak azt tudom javasolni, amennyiben a kereskedés nem veszi vissza a madarat, úgy hagyja őket párban, hamár a hím, úgyis vonzódik a tojóhoz(prevenciós élősködő mentesítést és székletmintából való baktériumtenyésztést, azért javasolnék). A kereskedésben meg hagyhat egy bejegyzést a vásárlók könyvében(ha ezt megtagadja a kereskedő, úgy erről egy levelet írjon az illetékes jegyzőnek). Ezzel az eljárással, ha a problémáját nem is oldotta meg(bár nagy eséllyel érkezhet fogyasztóvédelmi kötelezvény a hibás teljesítés korrigálására)mindenképp csökkenteni fogja a károsultak számát, legalábbis az adott állatkereskedés szintjén.