Benett, a dohányzó kutya
Lesből támad ránk filmnézés közben a saját nappalinkban, még a számítógépünk képernyőjére is befurakszik. A postaláda résein keresztül kémlel kifelé. Mi az?

Lesből támad ránk filmnézés közben a saját nappalinkban, még a számítógépünk képernyőjére is befurakszik. A postaláda résein keresztül kémlel kifelé, hogy a fedél kinyitása után ugorhasson a gyanútlan áldozatra.

A reklám elmaradhatatlan részévé vált mindennapjainknak, így a legtöbb esetben már közönyös nyugalommal tudunk rajta keresztülbámulni, villámgyorsan bezárni felugró ablakokat, és könnyed reflex-mozdulattal némítjuk le a tévénket, vagy szörfölünk át másik csatornára, ha megjelenik látóterünkben.

Gyakran valóban igazi kínszenvedés végignézni egy-egy erőtlen próbálkozást, de örömteli módon születnek teljesen élvezhető, egyedi ötletek is a témában.

Új sorozatunkban azokról a reklámokról lesz szó, amelyekben állatkák is képernyőre kerülnek. Gyakran elhangzik, hogy kisgyerekkel és állatokkal szinte biztosra vehető a hirdető sikere, lássuk akkor mit sikerült alkotni a témában!

 

1. rész - Benett, a dohányzó kutya

Elsőként választott kisfilmünk a humoros megközelítés ellenére a komolyabb kategóriába sorolandó, mivel témája a társadalmi szempontból is összetett problémának számító dohányzás. A főszerepet egy kutyus kapja, aki ebben a fiatalokhoz szóló dohányzásellenes kampányban próbálja felhívni a figyelmet arra, hogy valójában nem sok értelme van a cigarettázásnak.

Kényes, de nagyon aktuális kérdés ez majdnem mindenhol a világban, ahol önmagában nem sok hatása van a "Ne dohányozz, mert ciki" címsort felvonultató kis filmecskéknek. Ráadásul az üzenet is gyakran visszafelé sül el, az eredeti szándékkal épp ellenkező hatást kiváltva.

 

A dohányzók arányát tekintve Magyarország világelső csakúgy, mint a férfiak tüdőrák okozta halálának arányában. Az európai tendenciához hasonlóan a fiatalok aránya emelkedik a dohányzók csoportján belül: jelenleg Magyarországon a 11. osztályos (16-17 éves) fiúk 30, a lányok 27 százaléka naponta dohányzik.
Forrás: www.magyarorszag.hu

(A videó lejátszásához a telefonmodemnél gyorsabb internetkapcsolat és friss flash-lejátszó szükséges. Kapcsolja be a hangszórókat, vigye a kurzort a tv-képernyő fölé és kattintson a bal alsó sarokban megjelenő lejátszás-gombra!)

A nyilvánvalóan abszurd szituációban a háziasszony kiszól a hátsó ajtón Benett kutyának, hogy kész a vacsi. Ezalatt főszereplőnk rá se hederítve vígan fújja tovább a füstöt, szép nagy slukkot szív a cigarettájából, majd a kamerába fordulva megkérdezi: "Hé, én egy kutya vagyok. Neked mi a mentséged (a dohányzásra)?".

A kampány fő üzenetként egyébként azt a kérdést intézte az emberekhez, hogy "Elmagyarázná valaki, miért nem hülyeség a dohányzás?".

Magyarországon a fent már említett "Ciki a cigi" címmel futott nemrégiben egy hasonló témájú kampány.

Következő alkalommal ennél vidámabb vizekre evezünk reklám-sorozatunkban, és közelebbről is megismerkedünk egy sünivel, aki szintén a reklámfilmes karrier útjára lépett.

Kapcsolódó hivatkozások:

http://ydouthink.com/
http://www.everything2.com/index.pl?node_id=1398527

értékelés